Hiam Tarzi-Schams
Research Assistant, PhD Student
Vita
08/2016 –12/2018 | Research Assistant, PhD Student at Technical University of Munich |
08/2014 –12/2018 | Consultant for Gender und Diversity-Management at the TUM Department of Sport and Health Sciences - Technical University of Munich |
11/2012 – 07/2014 | Parental leave - freelance projects in the field of intercultural pedagogics |
06/2004 – 10/2012 | Research Assistant am Center for Higher Education and Quality Development of the University of Duisburg-Essen |
10/1997 – 12/2003 | Study of pedagogy, psychology and siciology at the University of Duisburg-Essen |
Teaching
- Sports-Sociology
- Health - Diversity - Inclusion
- Internship supervision (B.Sc. Health Science)
Research activities
- Diversity and Diversitymanagement at school and higher education
- Gender- and diversity-sensitive pedagogy and didactics
Publications
Klees-Möller, R., Tarzi, H. & Wolff-Bendik, K. (2007). Diversity als Chance? Mentoringprogramme für Frauen mit Migrationshintergrund an der Universität Duisburg-Essen. Internationalisierung, Vielfalt und Inklusion in Hochschulen, 3/2007, 70-74.
Wolff-Bendik, K. & Tarzi, H. (2009). Mentoring Gender and Diversity – ein Programm zur Unterstützung von Akademikerinnen mit Migrationshintergrund. In: I. Stahr, A. Schönborn, N. Auferkorte-Michaelis & I. Fitzek (Hrsg.), Gender als Indikator für gute Lehre. Erkenntnisse, Konzepte und Ideen für die Hochschule (S. 181-195). Opladen: Budrich UniPress.