PEmo

Students’ Emotions in Physical Education

Teachers‘ Autonomy Support and the Relationship to Students‘ Achievement Emotions: A Cross-Sectional Study of Lower Track Secondary School Physical Education

Ziel dieser Studie ist es, neue Erkenntnisse zur erlebten Autonomieunterstützung und zum emotionalen Erleben von Schüler_innen im Sportunterricht der Mittelschule zu erhalten, die bislang in Deutschland in dieser Form noch nicht vorliegen und somit von besonderem pädagogischen und wissenschaftlichen Interesse sind. Die gewonnenen Ergebnisse können einen wertvollen Beitrag zur zukünftigen Gestaltung des Sportunterrichts sowie zur Ausbildung von Sportlehrer_innen leisten.

Partner: University of Tartu (Estland)

Dauer: 2019 - 2020

2021

  • Zimmermann, Julia; Tilga, Henri; Bachner, Joachim; Demetriou, Yolanda: The Effect of Teacher Autonomy Support on Leisure-Time Physical Activity via Cognitive Appraisals and Achievement Emotions: A Mediation Analysis Based on the Control-Value Theory. International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (8), 2021, 3987 mehr… Volltext ( DOI )

2020

  • Zimmermann, Julia; Tilga, Henri; Bachner, Joachim; Demetriou, Yolanda: The German Multi-Dimensional Perceived Autonomy Support Scale for Physical Education: Adaption and Validation in a Sample of Lower Track Secondary School Students. International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (19), 2020, 7353 mehr… Volltext ( DOI )